31.05.2022 18:00 Uhr, Aachen

Multi-Agent Decision-Making in the Cyber-Physical Mobility Lab

Hinweis: Wir bedauern sehr, dass wir die MTE-Ringvorlesung am 31. Mai aus organisatorischen Gründen absagen müssen. Wir werden bald über einen Ersatztermin in Präsenz informieren.

Networked Model Predictive Control (MPC) systems suffer from low scalability in terms of computation time and communication load when controlled in a centralized manner. Nevertheless, centralized MPC results in stable and feasible solutions, if the MPC problem is well-posed. Distributed MPC can provide better scalability, however, may not provide stable and feasible solutions.
The talk will discuss multiple distribution paradigms for multi-agent control systems.

To demonstrate the effectiveness in real-time applications, we will show experimental results from our Cyber-Physical Mobility Lab (CPM Lab) using model-scale vehicles. The CPM Lab is an open-source development environment for connected and autonomous vehicles with focus on networked decision-making. The CPM Lab hosts 20 physical model-scale vehicles (µCars) which we can seamlessly extend by unlimited simulated vehicles. The CPM Lab allows researchers as well as students from different disciplines to see their ideas turning into reality.

[Foto: Bassam Alrifaee]

Dr. Bassam Alrifaee

• seit 2011 an der RWTH Aachen
  • seit 2017 Mitglied des Profilbereichs
  • 2017 Founder of the Cyber-Physical Mobility Group at Informatik 11 - Embedded Software, RWTH Aachen University

Die Veranstaltung beginnt um 18:00 Uhr, der Vortrag wird auf Deutsch gehalten.

Claus Bertram Heinrich Bonerz M.Sc.
Gruppenleiter Fahrzeugkonzepte & Mobilitätssysteme

Zoom & ika